سفید کردن دندان

سفید شدن دندان

راه های سفید کردن دندان در خانه

 

روش های سفید کردن دندان در خانه بسیار گسترده هستند اما برخی از روش ها بیش از سایر روش ها تست شده و نتیجه داده اند!

 

سفید شدن دندان در منزل

1-سفید کردن دندان در خانه با پوست موز

 

خاصیت پوست موز بسیار زیاد است اما بسیاری از افراد نمی دانند و سریعاً آن را دور می ریزند. پوست موز بهترین ماده برای سفید کردن دندان در خانه محسوب می شود. این ماده در ترکیبات خود مقدار زیادی پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی دارد. در نهایت نیز به سفید شدن دندان ها کمک زیادی می کند.
البته برای سفید کردن دندان در خانه با پوست موز باید مراقب باشید که پوست موز شما هنوز سیاه نشده باشد. پوست موز را روی دندانهایتان بکشید به طوری که یک لایه سفید رنگ روی دندان ها تشکیل شود. چند دقیقه اجازه دهید که روی دندان ها بماند سپس می توانید با مسواک خشک به شکل دورانی به مدت یک الی دو دقیقه مسواک بزنید. سعی کنید پس از شستن دندان ها نهایتا تا یک ساعت چیزی میل نکنید. دقت کنید که این روند باید روزی یک بار و تا دو هفته به صورت مستمر ادامه داشته باشد. پوست موز سبب می شود که لکه های روی دندان ها از بین بروند و سفیدی دندان ها بازگردد.

2-سفید کردن دندان با جوش شیرین

 

سفید کردن دندان در خانه با جوش شیرین هم ارزان است و هم سریع و درجه یک! البته یک سری احتیاط های لازم را می بایست رعایت کنید. از یاد نبرید که جوش شیرین قدرت این را دارد که جلوی تشکیل پلاکت را بگیرد و مانع از تغییر رنگ دندان می شود. این ماده بسیار شگفت انگیز است و سبب می شود که لکه های سطح دندان به خوبی از بین برود.
یک مسئله مهم که در تحقیقات سال 2017 مورد بررسی قرار گرفته است اینکه امکان آسیب رسیدن به مینای دندان توسط جوش شیرین چقدر است. در این تحقیقات مشخص شده است که جوش شیرین برای سفید کردن دندان هم یک روش عالی محسوب می شود و هم بسیار ایمن است. همینطور می تواند جلوی پوسیدگی دندان ها را بگیرد. دقت کنید که استفاده از جوش شیرین نباید بیش از اندازه و افراطی باشد. زیاده روی در استفاده از این ماده ممکن است مساله ساز شود.
برای سفید کردن دندان در خانه با جوش شیرین یک چهارم چایخوری جوش شیرین را به خمیر دندان اضافه کنید و دندان ها را مسواک بزنید. در نهایت نیز دهان خود را آب ولرم بشویید.

 

سفید کردن دندان با جوش شیرین

3-قدرت شگفت انگیز سرکه سیب برای سفید کردن دندان در خانه

 

سرکه سیب یک ماده بسیار طبیعی محسوب می شود که برای سفید کردن دندان ها مفید است. سرکه سیب به طور کلی جایگزین خوبی برای سفید کننده های شیمیایی محسوب می شود. سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی است و پلاک یا سایر مواد چسبنده به دندان ها را تجزیه می کند. میزان ph سرکه سیب نیز به قدری است ک کمک می کند تا لکه های دندان از بین برود. در سرکه سیب ترکیباتی اعم از اسید استیک، پتاسیم، منیزیم و همینطور یک سری آنزیم های خاص وجود دارد که می تواند میکروب و جرم ها را نابود سازد.
برای سفید کردن دندان در خانه با سرکه سیب نیاز است که یک قاشق آب با نصف قاشق سرکه را مخلوط کنید. پس از آن می بایست مسواک را در داخل این ماده زده و روی دندان ها بکشید. پس از این کار نیز می بایست دهان خود را شستشو دهید. پس از شستن دهان خود با آب می بایست با خمیر دندان مسواک بزنید تا سرکه سیب حذف شود. خاصیت اسیدی سرکه سیب را فراموش نکنید. استفاده بیش از حد این ماده سبب می شود که به مینای دندان آسیب وارد شود بنابراین افراط نکنید.

 

4-زغال ماده ای عجیب برای سفید کردن دندان در خانه

 

زغال یکی از ماده هایی است که برای سفید کردن دندان در خانه بسیار مورد نیاز قرار می گیرد. زغال به طرز عجیبی سبب می شود که دندان ها سفید شوند. زغال چوب فعال نام دارد و دقت کنید که با زغال های معمولی متفاوت است. زغال فعال تانن ها شامل ترکیباتی است که در قهوه و چای یافت می شود. این ماده برای سفید کردن دندان یک روش بسیار سریع محسوب می شود. شما میتوانید پودر زغال فعال را برای دندان ها استفاده کنید و از ایجاد حفره در دندان ها جلوگیری کنید. حفظ سلامت دندان و لثه در این راستا بسیار مهم است.
برای سفید کردن دندان در خانه می بایست مقداری پودر زغال چوب را به خمیر دندان خود اضافه کنید و آن را بشویید. زغال چوب به دندان ها سفیدی و درخشندگی خاصی می بخشد. استفاده از این ماده نباید به صورت مداوم صورت بگیرد و همینطور نباید بیش از دو هفته یک بار استفاده شود چون مشکل ساز می شود و مینای دندان را درگیر می کند.

 

سفید کردن دندان با زغال

5-سفید کردن دندان در خانه با نشاسته

 

نشاسته چقدر می توان برای سفید کردن دندان در خانه موثر باشد؟

نشاسته یک ماده طبیعی برای سفید کردن دندان محسوب می شود. کسانی که از لکه های زرد روی دندانشان خسته شده اند می توانند از نشاسته پودر سفید رنگ و بدون بو استفاده نمایند. این نشاسته مربوط به دانه و ساقه گیاهان و غلات مثل برنج و گندم و ذرت است. نشاسته شامل فیبر و کلسیم و آهن به همراه ویتامین گروه B و A است. این ترکیب با قدرت زیادی می تواند لکه های زرد روی دندان را نابود سازد. در نهایت دندان های شما سفید و زیبا خواهند بود.
برای سفید کردن دندان در خانه نیاز به یک قاشق چای خوری پودر نشاسته با مقدار کمی آب ولرم در یک ظرف کوچک دارید. در نهایت یک خمیر نازک تهیه می شود. خمیر مورد نظر را می بایست به مدت دو دقیقه روی دندان ها ماساژ داده یا مسواک بزنید.

 

سفید کردن دندان در خانه با نشاسته

6-آب لیمو همیشه معجزه می کند!

 

آب لیمو ترش یکی از بهترین روش های خانگی برای سفید کردن دندان محسوب می شود. آب لیمو به طور کلی خاصیت اسیدی دارد. این خاصیت آب لیمو سبب می شود که لکه های زرد روی دندان از بین برود و دندان تا حد زیادی سفید شود. در کنار آب لیمو مقداری نمک دریایی نیاز است نمک به عنوان یک لایه عمل می کند و می تواند لکه های دندان را از بین ببرد. این سبک مسواک زدن سبب می شود که بتوانید زردی های روی دندان را از بین ببرید و در نهایت دندان های سفیدی داشته باشید.

 

*نکات تکمیلی برای سفید کردن دندان در خانه:

 

بهتر است خوردن غذاهای رنگی را به حداقل برسانید. سعی کنید همه جوانب را در نظر بگیرید و در مسواک زدن کمی صبر و حوصله نشان دهید. نکشیدن سیگار و یا ترک آن سبب می شود که جلوی زرد شدن دندان ها گرفته شود. بهتر است در طول روز حداقل دو بار مسواک بزنید. روش درست مسواک زدن را یاد بگیرید. سلامت دهان و دندان شما در این راستا اهمیت زیادی دارد. سفید کردن دندان هایی که رسوب زیادی را تحمل کرده اند کار ساده ای نیست و گاه نیاز به جرمگیری خواهد بود. دقت کنید که هرچه به سلامت دندان بیشتر اهمیت دهید در نهایت سلامت دهان و دندان شما تضمین می شود و سبب می شود که بتوانید بهترین شرایط را مدنظر قرار دهید. مسواک زدن تنها یکی از روش های سفید کردن دندان در خانه محسوب می شود.

برای مشاهده خدمات و رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

 

دریافت نوبت

برای دریافت نوبت و مشاوره رایگان شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

پروتز دندان
پروتز دندان

پروتز دندان

دندان ها در اثر پوسیدگی و حوادث مختلف از دست می روند و جای آنها در دهان خالی می ماند. خالی ماندن جای دندان در

مزیت انجام ایمپلنت
ایمپلنت

مزیت انجام ایمپلنت

ایمپلنت یا کاشت دندان یکی از روش های درمانی مناسب جهت پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته است. با این روش دندان